26 September: Van Tusayan naar Scottsdale



Om 05.30 uur staat de wekker... auw! Maar goed, snel aankleden en op naar de rim om de zonsopkomst te zien. Het is vroeg en KOUD! De auto zegt 35F. Dat is rond het vriespunt. Daar sta je dan in je hoodie 😅
Maar goed, het is wel mooi! Onderweg van de auto naar de rim zien we een kudde muledeer, ze staan heel dichtbij te grazen en zijn veel groter dan je zou denken (dus misschien waren het Elk?)

De zonsopkomst is koud maar mooi. Langzaamaan kleurt de canyon roze, oranje en dat is toch wel heel bijzonder. 




Na heel veel foto's rijden we terug naar het hotel en gaan nog lekker een uurtje terug naar bed, wekker om 08.00 uur!
Als we voor de tweede keer vandaag opstaan, gaan we lekker ontbijten in het hotel. Dat is een prima ontbijtje dus we kunnen er weer tegen. 
Dan weer alle spullen in de auto en uitchecken. Bestemming voor vandaag: Scottsdale! Het is zo'n 230 mijl en we rijden er in een keer naar toe.
Het is vandaag weer erg warm, dus veel meer dan tanken doen we onderweg niet. 
Rond 13.30 uur zijn we in het hotel. Dit is een erg leuke van de keten Joie de Vivre, een Saguaro. Elke deur heeft een kleur, en dat is gelijk ook de thema kleur van de hotelkamer. Erg leuk gestyled. Wij hebben knalroze en inderdaad is dat duidelijk doorgevoerd in de kamer 😃


We frissen ons op en gaan op onderzoek uit. We komen uit in Old Town Scottsdale. Dat ziet er erg leuk uit met winkeltjes en restaurantjes, allemaal in een oude sfeer. Je verwacht er elk moment een cowboy.


We gaan lunchen in de Cider Mill. Schattig eettentje waar volgens de kaart alles zelf gemaakt wordt. Ook het rootbeer en dat wil ik wel eens proberen.
Jurgen is verstandig en neemt een cola, maar ik krijg dus rootbeer. En dat is heel erg vies. Een soort kruising tussen hoestsiroop en hubba bubba kauwgom. Ik drink dus niet overdreven veel en dat valt de serveerster ook op; ze komt vragen of ik het wel lekker vindt. En na mijn eerlijke antwoord, nou ja ik heb gezegd dat ik het niet zo lekker vond, kreeg ik zonder er om te vragen een ander drankje wat niet op de rekening stond. Netjes hoor want ik bestel tenslotte zelf en als ik het dan niet lust is het jammer voor mij. Maar hier dus niet. De sandwiches waren trouwens erg lekker.

Het is erg warm hier dus als we het wel weer gezien hebben gaan we lekker naar het zwembad. Lekker veel ligbedden hier met dikke matrassen dus we houden het wel even uit.

's Avonds eten we in old town bij een Italiaan. Ook dat smaakte prima. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten